onsdag 14. mai 2014

Plakat

Bildene vi tok av trær med pinhullkameraet skulle vi bruke for å lage plakater. Vi skulle lage plakater/reklame for miljøvandring i sentrum med Miljødepartementet. Jeg brukte InDesign for å sette sammen selve plakaten, og Photoshop til å redigere bildene jeg brukte. På arket med oppgaven vi fikk sto det også en tekst hvor vi kunne ta ut hva vil ville for å forme budskapet på plakaten. Oppgaven var veldig grei, InDesign var litt vanskelig i starten, men man kommer for inn i det igjen. Jeg lagde tre plakater, med samme mal, de ble enkle og rene. Jeg ser også for meg at arkene kan henges opp og deles ut til forbipasserende.

Jeg ble mest fornøyd med den øverste fordi den var mer fargerik enn de andre, og at bildene var plassert i "sjakkmønster" øverst. Oppgaven var lærerik, og det virker gøy å ha det som fulltidsjobb, å lage plakater og brosjyrer.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar