onsdag 25. september 2013

Landskap


Landskap var ukas tema, og her er resultatet. Bildet er tatt fra et utsiktspunkt like ved Barbu kirke, og viser litt av sjølandskapet i Arendal,  Galtesund, som skiller Tromøya og Hisøya, og Torungen fyrtårn. På venstre siden av bildet ser man Tromøya, og på høyre siden ligger Hisøya. Jeg oppdaget dette motivet da jeg var ute og jogget for lenge siden, og sa til meg selv at jeg skulle ta bilde av det en gang, men det ble med tanken, men da oppgaven ble landskap var dette det første jeg tenkte på.
Da jeg tok bildet ,for et par dager siden var himmelen ekstra fin, og ser man nøye etter danner skylaget en S-form, som skaper dybde i bildet.

Bildet er tatt med Nikon D3100, 18-55mm, og redigert i Photoscape. Jeg har gjort fargene klarere, og mørkere, og den oransje fargen har blitt sterkere og gjøre at bildet ser varmere ut, fordi havet også har fått en varmere tone.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar