søndag 22. september 2013

Linotrykk, resultat


Forrige mandag jobbet vi videre med linotrykk, og dette ble resultatet. Jeg trykket opp 6 trykk, som ble litt forskjellige hver gang siden jeg skjærte vekk litt og litt av plata før jeg trykket på nytt. Vi trykket også på forskjellige bakgrunner, bl.a. papir fra en telefonkatalog, for å få tekst i bakgrunnen av bildet. Som du ser på de to trykkene nederst er det forskjell på hvor godt fargen har avsatt seg på papiret, og for å få et godt resultat måtte jeg rulle en malerull uten farge over papiret for at fargen skulle komme tydelig på arket. Det var mye lettere å få fargen over på arket på det tynne arket fra telefonkatalogen, fremfor det tykkere arket vi trykte mest på. Vi kunne også trykke med andre farger, men jeg valgte å ikke gjøre det, fordi jeg synes det var finere i svart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar