mandag 2. desember 2013

Linotrykk i farger

I timene idag jobbet vi videre med linotrykk, og forrige gang vi gjorde det trykket vi for det meste i svartfarge, men denne gangen var det rom for mer farger og eksperimentering! Vi brukte forskjellige farger, og blandet oss frem til det vi ville ha, og la flere farger oppå hverandre og hadde det gøy med å prøve ut forskjellige farger og uttrykk. Her er de jeg lagde:

Dette bildet var det ikke god kvalitet på, men man ser hvilke farger jeg har brukt. På trykket til venstre brukte jeg to farger samtidig, og venstresiden av trykket er blått, men høyresiden er lilla, og på midten ser man overgangen.

Her er tre forskjellige, hvor jeg lagde en babyrosa, en ferskenfarget og en med to farger, som går over i hverandre.


Her brukte jeg også to farger, rødt og blått, de norske fargene, og lagde døren mørk fordi det kan signalisere at døren betyr noe spesielt siden den er gjort mørk og annerledes.


Til slutt lagde jeg en helt svart/mørk blå. Denne gangen ble trykkene generelt mer mettet på farge, uten at det kom hvite mellomrom overalt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar