tirsdag 5. november 2013

Trafikk

Denne uka var temaet trafikk, og tidligere har jeg sett bilder hvor man har tatt bilde av biler i fart for at lyset fra bilen bak/frontlys blir til streker på grunn av lang lukkertid. Jeg hadde lyst til å ta slike bilder selv fordi jeg synes det er utrolig fint hvis man klarer å ta dem uten at omgivelsene rundt bilen er ufokusert, og det synes jeg at jeg klarte bra, selvom jeg ikke har stativ, noe som er en stor fordel når man skal ta bilder som krever at selve kameraet ikke beveger seg i det hele tatt.

Alle bildene er redigert i PS, og her har jeg stilt inn fargebalansen for å få lysstripene tydeligere frem.

Her er originalen:

På dette bildet har jeg gjort selve bildet mye mørkere, men på grunn av lyset fra lysstripene og lyset rundt i selve bildet blir sentrum av bildet likevel veldig opplyst selvom området rundt er redigert veldig mørkt.
 Her er original bildet:

Dette bildet har jeg gjort mye mørkere, og forandret fargebalansen for å få et rødskjær i bildet, og få lysstripene i fokus.

Her er originalen:

Alle bildene er tatt med lukkertid på 6 sek, som er veldig lenge, og som sagt tidligere krever det at selve kameraet ikke beveger seg, men helst er festet til et stativ, av mangel på dette satte jeg det på rekkverket der jeg sto og tok bildet, og det holdt kameraet ganske stødig. På det øverste bildet var F-stopp 5.6, og på de to nederste 3.5.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar