søndag 26. januar 2014

Light painting

Denne uka har timene gått til å drive med light painting, som betyr at man bruker lommelykt eller andre lys som man tegner i luften med, og når man har satt kameraet på lang lukkertid så ser man hele tegningen på bildet. Jeg og Kristine lekte oss med dette både på mandag og onsdag og fikk noen morsomme og kule bilder. Her er et lite utvalg av noen bilder vi tok:
Bildene er tatt med NikonD3100, og redigert i Photoshop. Jeg har ikke noen fasit på hvordan jeg redigerer, jeg bare prøver meg frem med ulike funksjoner, filtrer og fargenyanser, og ser hva det blir til. Bildene er også beskjært pga mye unødvendig plass på sidene.


F-stopp: f/6.3
Lukkertid: 13 sek
ISO: 100


F-stopp: f/6.3
Lukkertid: 15 sek
ISO: 100


F-stopp: f/6.3
Lukkertid:  15 sek
ISO: 100


F-stopp: f/6.3
Lukkertid: 15 sek
ISO: 100


F-stopp: f/6.3
Lukkertid: 30 sek
ISO: 100

Jeg synes teknikken  var gøy å jobbe med, men litt vanskelig i starten fordi det var en ny måte å ta bilder på, og man måtte time det man skulle tegne, og hvis man gjorde en feil ble bildet ødelagt. Men det var en gøy prosess, og jeg tror at om man blir skikkelig flink til det kan man få til noen veldig fine bilder!



1 kommentar:

  1. I also have a college blog, but I have to admit I much rather do my personal blog!
    Stop by again,

    Alena | meet me stylish

    SvarSlett