onsdag 19. mars 2014

Koldnål del 2

I timene på mandag forrige uke jobbet vi videre med koldnål, og etter å ha risset inn mønsteret i plastplata kunne jeg begynne å trykke. Først tok jeg maling og brukte en liten klut til å spre den på plastplata, så trykket jeg den mer på plata med hendene. For at trykket skal bli bra må man få malingene godt ned i ripene man har lagd. Etter å ha gnidd fargen godt nedi tok jeg papir for å tørke av den overfladiske fargen så det bare var farge i utskjæringene. Etterpå la jeg plata på et ark og rullet det gjennom pressen. Jeg tok to trykk på hvitt ark, og et trykk på et bilde av ansiktet mitt, siden mønsteret vi skar ut skulle være en slags maske over ansiktet vårt.


Jeg trykket først avtrykket til høyre, men som man ser var det litt for mye farge på plata så det rant ut siden arket var fuktig, mens avtrykket på venstre ble bedre.


Her trykket jeg det over et bilde av meg selv, men siden man snur plata så det blir speilvendt passet det ikke like godt som når jeg skar ut mønsteret, men det fikk et fint uttrykk likevel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar