torsdag 20. mars 2014

Utstilling på bomullsfabrikken

Mandag 17.mars var vi på utstilling på Bomullsfabrikken. Vi skulle på en utstilling kalt "Den illustrerte mannen" av Raymond Mosken. Han er en norsk fotograf født i 1956. På utstillingen var det veldig mange flyfoto, siden han tar mange bilder fra fly med analogt kamera, et gammeldags kamera hvor man bruker film og må fremkalle bildene manuelt i mørkerom.  Ved siden av alle flyfotoene var det også bilder av natur og tatoverte mennesker.

Jeg likte bildene hans veldig godt, og her er noen av de jeg likte best. Det første bildet her illustrerer Moskens "kontor" siden han jobber mye fra lufta og tar bilder av ting nede på bakken, han har mange bilder hvor man ser små mennesker mellom store figurer i form av bygninger.


Dette er et bilde av berg og dalbanen i Tusenfryd, og det minner litt om de typiske amerikanske berg og dal banene man ser på tv, noe av det første jeg tenkte på var berg og dal banen i introen til tv-serien "Step by step" fra 1990-tallet.

Dette bildet likte jeg fordi det var et av de første jeg så med farge siden flyfotoene var i svarthvitt og var stilt ut først i utstillingen. Dette minte meg om Bree fra Frustrerte Fruer med det røde håret.


Dette bildet er et flyfoto av Torgallmenningen i Bergen sentrum, og siden jeg er så glad i Bergen siden jeg har familie der likte jeg dette bildet veldig godt! Det minner meg om alle somrene på Vestlandet og alle gangene jeg har vært i Bergen.


Mosken tok mange bilder av tatoverte mennesker, og mange av de var i sånn amerikansk 50-talls stil, noe jeg liker veldig godt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar